Kawan-kawan

Selasa, 28 Jun 2011

Cetak tiket wayang di rumah


KEMUDAHAN menonton wayang pada hari ini lebih moden, efisien dan ringkas yang disediakan khusus untuk memudahkan penonton berkunjung ke pawagam.


BERMATLAMAT memuaskan hati pengunjung pawagam untuk menikmati suasana selesa, BIG Cinemas Lotus Five Star telah memperkenalkan dua aplikasi terkini iaitu BigCinemasMobile dan Print@Home.

Kedua-dua aplikasi tersebut adalah untuk memudahkan pengunjung pawagam mendapatkan tiket di mana mereka berada pada bila-bila masa sahaja.

Perkhidmatan BigCinemasMobile membolehkan penonton untuk mencapai perkhidmatan tempahan tiket di kesemua pawagam BIG Cinemas Lotus five Star melalui telefon bimbit, selain untuk memeriksa jadual tayangan, tempahan tempat duduk dan tiket, sebelum mengambil tiket di kaunter, sejam sebelum tayangan.

Pengguna juga boleh merujuk Booking History untuk transaksi yang lalu. Aplikasi ini boleh dimuat turun dari http://m.bigcinemas.com untuk semua telefon bimbit yang beroperasi berlandaskan aplikasi Java dengan GPRS, EDGE atau perkhidmatan 3G.

Sementara, Print@Home membolehkan pengunjung pawagam boleh menonton filem dengan penuh bergaya di BIG Cinemas Lotus Five Star seluruh negara, tanpa beratur panjang di kaunter tiket.

Boleh didapati menerusi laman web BIG Cinemas Lotus Five Star sekarang, sesiapa sahaja mampu untuk membeli dan mencetak tiket sendiri di rumah dengan mengikuti beberapa langkah mudah.

Menurut Ketua Pegawai Operasi BIG Cinemas Lotus Five Star, Preethan Rebello: "Kami percaya bagi penonton, pengalaman menonton wayang, tidak bermula apabila filem itu ditayangkan, tetapi bermula apabila mereka memasuki premis pawagam untuk membeli tiket.

"Pengalaman inilah yang kami ingin permudahkan, selesa dan dikenang selamanya. Kemudahan Print@Home adalah satu langkah ke arah itu dan kami percaya ianya akan diterima secara positif."

BIG Cinemas yang merupakan rangkaian pawagam terbesar di India dengan 530 layar tayangan di seluruh India, Amerika Syarikat, Nepal dan Belanda itu mengambil langkah yang perlu dalam memastikan keselamatan seluruh proses tempahan.

Setiap tiket Print@Home mempunyai kod bar unik, serta data pelanggan yang penting termasuk nama dan nombor kad kredit, dalam situasi yang selamat. Kod bar yang akan diimbas menggunakan PDA dan mengesahkan kemasukan bagi pelanggan yang sah.

Tambah Preetam: "Dengan pelancaran dua aplikasi digital ini, ianya mampu memenuhi kehendak gaya hidup terkini buat penonton, yang pada dasarnya dalam keadaan mobiliti tetapi pada masa yang sama memerlukan kemudahan di hujung jari.

"Dalam dunia di mana masyarakatnya semakin bergerak ke arah kehidupan digital, yang mana telefon bimbit dan Internet menjadi sebahagian keperluan dalam kehidupan seharian, ia menjadi pengerak kepada kami dalam memperkenalkan perkhidmatan seiring dengan permintaan itu.

"Kami juga ingin mengubah paradigma dalam pengalaman menonton filem, dari suasana hiruk pikuk ke sebuah pengalaman peribadi," jelas Preetham lagi.

Sementara, bagi pengguna pertama perkhidmatan Print@Home, Tan Tey Chuan yang menonton filem The Last Airbender bersama tiga rakannya di pawagam BIG Cinemas Lotus Five Star di Taiping, dia berasa cukup berpuas hati dengan kemudahan tersebut.

"Aplikasi ini cukup mudah, menjimatkan masa dan amat selesa buat kami. Kami menyukai 'Print@Home' ini," ujarnya.

Bagi maklumat lanjut mengenai BIG Cinemas Lotus Five Start juga aplikasi digital terbaru, sila layari www.bigcinemas.com atau sertai kami di Facebook di http://facebook.com/BigCinemasMalaysia untuk maklumat terkini.

----- Kosmo Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Harian: Hip

Harian Metro: Rap