Kawan-kawan

Rabu, 29 Jun 2011

Jejak sebenar X-Men


X-MEN: First Class akan membongkar sejarah asal usul mengenai pertelingkahan Magneto dan Profesor X.


BAGI peminat siri filem X-Men sejak ia mula ditayangkan di layar perak, kemudiannya diikuti X-Men 2 pada tahun 2003, X-Men: The Last Stand pada tahun 2006 dan X-Men Origins: Wolverine pada tahun 2009, sudah tentu tidak sabar menantikan kemunculan siri baru filem tersebut.

Bermula pada 2 Jun ini X-Men: First Class bakal ditayangkan serentak di seluruh pawagam Malaysia dengan aksi yang lebih menarik dan mencabar. Filem X-Men: First Class akan menceritakan asal-usul perbalahan antara Magneto dan musuh ketatnya Professor X.

Bagaimana mereka bermula sebagai sahabat dan kemudiannya menjadi musuh ketat dengan masing-masing mempunyai ahli-ahli yang memiliki pelbagai kuasa luar biasa.


X-men: First Class

Tarikh Tayangan: 2 Jun 2011

Genre: Aksi

Durasi: 2 jam 13 minit

Pengarah: Matthew Vaughn

Pelakon: James McAvoy, Michael Fassbender, Rose Byrne, January Jones, Oliver Platt dan Kevin Bacon

Sinopsis: Sebelum kedua-duanya bermusuhan, Profesor X dan Magneto pernah menjadi kawan rapat ketika di usia muda. Nama sebenar Profesor X adalah Charles Xavier, manakala nama sebenar Magneto adalah Erik Lehnsherr.

Perbalahan mula tercetus apabila kedua-dua mereka bertelagah ketika sedang berusaha menyelamatkan bumi daripada serangan bom nuklear.

Bom nuklear meletup angkara perbuatan jahat Hellfire Club, iaitu musuh kepada Charles Xavier, Erik Lehnsherr serta rakan-rakan mutan mereka.

Pada usia muda, kedua-dua mereka sudah menjalin persahabatan dengan beberapa orang mutan lain yang turut mempunyai kuasa luar biasa.

Setelah berbalah, Charles Xavier menubuhkan X-Men, manakala Erik Lehnsherr menubuhkan Broterhood Of Mutants lalu menukar namanya kepada Magneto. Bermula dari situlah, X-Men dan Brotherhood Of Mutants saling berbalah antara satu-sama lain.

----- Kosmo Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Harian: Hip

Harian Metro: Rap