Kawan-kawan

Isnin, 23 April 2012

Pertarungan penuh debar dalam Battleship!

NUREZZATUL AQMAR MUSTAZA
13 April 2012
Pertarungan penuh debar dalam Battleship!
Jika selama ini, penyanyi, Rihanna sering tampil dengan tubuh seksi dan cantik untuk menarik perhatian umum, namun, menerusi Battleship, imej Rihanna berubah 360 darjah.

Tampil dengan imej rambut pendek, Rihanna masih menyimpan sedikit sesi femininnya, biarpun berlakon sebagai pegawai tentera laut bernama Raikes dalam filem Battleship yang turut dibarisi Taylor Kitsch, Liam Neeson, Alexander Skaarsgard, dan Brooklyn Decker.

Filem yang menyaksikan sekumpulan kapal tentera laut antarabangsa diserang makhluk asing ketika latihan peperangan.

Malah, jika sebelum ini anda melihat Kitsch, dengan imej berambut panjang menerusi John Carter, anda 'wajib' menonton filem ini yang menampilkan sisi berbeza Kitch.

Tentunya dia lebih kacak dan segak dengan uniform tentera laut berpangkat Leftenan. Apatah lagi pada permulaan cerita, Kitsch yang membawa watak sebagai Alex Hopper seorang pegawai tentera yang keras kepala dan mementingkan diri sendiri, namun mempunyai hubungan yang sangat akrab dengan abangnya, Stone Hopper juga pegawai tentera laut berpangkat Pegawai Komander.

Namun segalanya berubah setelah abangnya terbunuh dalam filem itu. Alex berubah 100 peratus dan cuba bertanggungjawab terhadap anak-anak buahnya yang masih tinggal untuk berlawan dengan makhluk asing yang tidak diketahui asal usul serta punca kedatangan mereka ke bumi.

Dalam menyelitkan pertarungan yang penuh mendebarkan, penonton turut disajikan dengan babak cinta 'singkat' yang terjalin di antara Alex dan pakar terapi fizikal, Samantha Shane yang juga anak kepada Naib Laksamana Angkatan Tentera Laut, Shane.

Penonton pasti akan ketawa lucu melihat aksi Alex yang takut-takut berani untuk berhadapan dengan Shane bagi meluahkan hasrat mengahwini anaknya itu.

Secara keseluruhannya, bintang-bintang yang beraksi di dalam filem arah Peter Berg ini mempunyai gandingan yang cukup serasi.

Namun, dari segi naratif penceritaannya, penulis merasakan agak perlahan pada permulaan cerita, apatah lagi, cerita bercorak makhluk asing yang datang ke bumi, sudah biasa ditayangkan di layar perak.

Bagaimanapun, pujian harus diberikan kepada Berg kerana menampilkan aksi-aksi yang cukup mencemaskan. Apatah lagi, apabila latihan peperangan menjadi peperangan sebenar yang tidak terduga.Ditambah pula dengan
sinematografi yang cukup cantik, tidak mustahil mengatakan filem ini akan mendapat kutipan box-office.

Filem Battelship ini mengisahkan pengembaraan epik yang merentasi lautan dalam, langit dan darat bagi menentang kuasa jahat.

Berdasarkan permainan kapal perang klasik daripada Hasbro, Battleship dibintangi oleh Taylor Kitsch sebagai Lt. Alex Hopper, seorang pegawai Navi yang ditugaskan di USS John Paul Jones berusaha berhempas pulas untuk mengalahkan makhluk asing yang datang ke bumi.

--- SINAR HARIAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Harian: Hip

Harian Metro: Rap