Kawan-kawan

Sabtu, 20 Februari 2010

Hanya setengah juta? (Utusan Malaysia)





Khabarnya pengarah yang ada muka iras-iras Shah Rukh Khan tak puas hati bila filem terbarunya, 2 Hati Satu Jiwa kurang mendapat sambutan di pawagam.

Siapa pengarah itu? Alah, Joyah dah bagi bayangan pun tak boleh teka ke? A Razak Mohaideen lah. Tak sama ke? Sama jugalah dengan SRK tu, terutamanya bab hidung dia. Kan?

Apa yang tak sedap dengarnya bila ada pihak menjadikan faktor pelakon kurang popular sebagai penyebab filem berkenaan tak laku di pasaran.

Hai, salahkan pelakon pula ke? Dua pelakon yang membawakan watak pasangan kembar Siam dalam filem berkenaan ialah Fouziah Ghous dan Yasmin Hani.

Memanglah kalau dilihat daripada segi komersial, kedua-dua pelakon ini bukanlah sehebat bintang filem lain, melainkan selalu timbul cerita tentang kisah cinta, putus cinta dan main cinta mereka saja.

Mungkin sebab itu jugalah orang muak dan tak mahu tonton filem yang dibuat dengan semangat yang cukup mulia itu. Sudah nasib badanlah bila filem Razak kali ini tidak menjadi.

Buat filem macam juga cuaca, tak boleh nak diramal. Kadang-kadang cerah, terang benderang, tup-tup beberapa jam kemudian hujan pun datang. Lebih parah kalau sekali dengan banjir kilat.

Kalau sebelum ini filem-filem dia berjaya belaka, itu semua tidak boleh dijadikan sandaran untuk buat untung banyak dalam filem terbaru. Kalau filem setakat biasa-biasa saja, orang pun sayang nak buang duit ke pawagam tau. Harap jadikan pengajaran ya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Harian: Hip

Harian Metro: Rap