Kawan-kawan

Ahad, 10 Julai 2011

Peminat Harry Potter berkampung


Peminat Harry Potter berkumpul untuk menyaksikan tayangan perdana sekuel terakhir filem Harry Potter and The Deathly Hallows - Part 2 di tengah London, kelmarin. - AFP


LONDON 7 Julai - Peminat filem Harry Potter di negara ini akan berkampung di Dataran Trafalgar, sebelum tayangan perdana terakhir filem epik luar biasa itu.

Peminat setia dari Amerika Syarikat, Sweden dan Mexico akan bermalam bersama ulat buku dari Britain sebelum tayangan perdana filem penuh aksi Harry Potter and the Deathly Hallows Bahagian 2, yang merupakan sekuel terakhir.

Kebanyakan peminat telah berkhemah di sana selama enam hari kerana tidak mahu terlepas melihat pelakon kesayangan mereka berjalan di atas permaidani merah.

Daniel Radcliffe yang memegang watak sebagai Harry Potter, Emma Watson sebagai Hermione Granger dan Rupert Grint sebagai Ron Weasley hadir pada tayangan perdana tersebut.

Ketiga-tiga pelakon itu memperolehi kekayaan melalui penglibatan mereka dalam kesemua sekuel filem tersebut, namun terpaksa melupakan tongkat sakti dan sekolah magis Hogwarts selepas ini.

Grint berkata, semasa hari terakhir penggambaran filem tersebut, kesemua pelakon terlalu beremosi.

"Kami semua menangis kerana menyedari ini adalah babak terakhir setelah 10 tahun berlakon bersama dalam filem ini dan selepas ini kami tidak akan kembali (berlakon dalam filem Harry Potter) lagi", katanya kepada pemberita.

Filem tersebut akan ditayangkan di Britain dan Amerika Syarikat pada 15 Julai ini dan merupakan filem Harry Potter pertama ditayangkan dalam versi 3D.

Filem Potter pertama ditayangkan pada 2001 dan hasil kutipan ketujuh-tujuh sekuel filem tersebut berjumlah AS$6.4 bilion (RM19.3 bilion). - AFP

----- Utusan Malaysia Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Harian: Hip

Harian Metro: Rap