Kawan-kawan

Rabu, 13 Julai 2011

Iqram alergi hipokrit


SEBAGAI pelakon, Iqram merasakan perjuangannya kini adalah untuk mendapatkan kasih sayang dan cinta dalam bidang seni.


AKTOR ini sedang mencipta jalannya sendiri. Daripada hanya muncul sebagai pelakon sampingan dan pembantu, kini dia sudah mendapat kepercayaan sutradara untuk tampil sebagai pelakon utama.

Iqram Dinzly sedang menentukan jalan sebagai anak seni di bawah lembayung lakonan. Kini wajahnya dapat dilihat dalam siri Dewa Cinta yang disiarkan di TV3 pada setiap hari Isnin hingga Khamis pada pukul 7 malam.

“Saya harap siri Dewa Cinta dapat mencipta fenomena tersendiri. Berdasarkan respons, saya lihat ia adalah sebuah fenomena selepas drama bersiri lakonan saya iaitu Ayoub,” ujar Iqram.

“Terus terang saya rasa skil lakonan saya masih perlu diperbaiki. Nasib saya baik kerana dipertemukan dengan pasangan yang bagus dalam drama dan filem. Begitu juga dengan sutradara yang ada ikatan kimia dengan saya. Saya tidak boleh berlakon dengan orang yang ‘kosong’. Saya tidak bagus, jadi perlu dipasangkan dengan orang yang bagus untuk keseimbangan lakonan,” ujarnya yang mengaku mendapat banyak respons positif impak daripada lakonannya dalam drama Dewa Cinta bersama Fasha Sandha.

FESYEN

Saya berfesyen mengikut naluri hati. Saya pentingkan keselesaan dan pastikan apa yang saya pakai adalah lain daripada yang lain. Apa yang penting adalah selesa dan apa sahaja yang berkenan di hati saya.

RASUK

Saya sangat teringin watak dirasuk kerana tidak pernah ditawarkan dengan watak sebegitu. Saya rasa karakter dirasuk sangat mencabar untuk bermain-main dengan dua personaliti. Saya pernah ‘terkena’ pada usia 18 tahun dan akan meracau-racau antara sedar dan tidak. Dalam filem Rasuk, watak Melati dilakonkan dengan jayanya oleh Fauziah Ghous. Bukan mudah untuk membawa watak yang memerlukan tenaga ekstra apabila ‘dirasuk’.

MISI

Makin lama saya rasa perjuangan saya adalah untuk mendapatkan kasih sayang dan cinta dalam bidang seni. Inilah yang ingin saya capai sebagai anak seni. Saya juga berjuang untuk memberi tauladan kepada masyarakat dengan watak-watak yang saya bawa. Memberi kebaikan kepada diri sendiri dan khalayak dalam melakonkan watak-watak kehidupan.

ALERGI

Waktu saya kecil hingga tingkatan tiga, saya mempunyai alergi yang membuatkan badan saya membengkak dan gatal-gatal seperti digigit nyamuk. Alergi ini berlaku selepas waktu senja. Kini saya hanya alergi kepada aerosol dan orang hipokrit.

DISIPLIN MASA

Individu perlu bekerja dengan cekap dan bijak. Perlu ada toleransi tentang keadaan dan masa. Banyak faktor lain yang perlu difikirkan dalam soal disiplin. Perlu ada keseimbangan. Fikir tentang baik dan buruk dalam membuat sesuatu tindakan. Jangan terlalu mengikut ‘disiplin’ hingga hilang keseimbangan.

----- Kosmo Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Harian: Hip

Harian Metro: Rap