Kawan-kawan

Sabtu, 12 Mei 2012

Gone penuh debaran

Wartawan Sinar Harian
11 Mei 2012
antara babak dalam Gone
antara babak dalam Gone

Diculik dari tempat tidur dan kemudian dihumban ke dalam sebuah lubang di hutan serta hampir mati di bunuh. Namun setelah berjaya melepaskan diri, tidak ada sesiapa mempercayai kata-katanya sehingga dia di hantar ke hospital sakit jiwa.

Kemudian, apabila peristiwa sama berulang pada adiknya, polis dan orang sekeliling tetap tidak mempercayainya dan dia pula hanya mempunyai masa selama 24 jam untuk menyelamatkan adiknya.

Begitulah situasi yang dilalui oleh Jill (Amanda Seyfried), apabila dia membawa penonton bersama-sama merasai debaran untuk menyelamatkan adiknya dari dibunuh oleh pembunuh bersiri.

http://media.monstersandcritics.com/galleries/3467277_13093/TYG-02722240085.jpg
Jennifer Carpenter

Apatah lagi, imejnya seperti seorang wanita sakit mental begitu terserlah kerana dia bijak bermain dengan emosi, sikap keras kepala dan berjiwa kental selaku watak utama.

Malah, tanpa kesan khas seperti imej janaan komputer (CGI) dan bajet yang besar, pengarah filem ini, Heitor Dhalia berjaya membuatkan penonton merasai debaran yang sama dirasai Jill.

Pengarah juga dengan bijak menimbulkan rasa suspens dan tanda tanya tanpa menonjolkan siapa penculik itu hinggakan setiap watak boleh dianggap suspek utama.

Biarpun plot ini bergerak agak perlahan, namun bukti demi bukti yang diperoleh Jill serta setiap individu yang boleh dianggap sebagai suspek akan membuatkan penonton tidak sabar untuk mengetahui pelakunya.

Namun, berjayakah Jill menyelamatkan adiknya dan siapakah pembunuh bersiri yang terlibat? Bagi yang ingin mengetahui jawapannya, anda harus menonton filem ini di pawagam yang muda ditayangkan semenjak semalam.


Gone

PENGARAH : Heitor Dhalia
PELAKON : Amanda Seyfried, Jennifer Carpenter, Sebastian Stan, dan Wes Bentley.
GENRE : Drama/Thriller
DURASI : 1jam 34minit
KLASIFIKASI : P13
TAYANGAN : 10 Mei 2012
KESELURUHAN : * * * *


--- SINAR HARIAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Harian: Hip

Harian Metro: Rap