Kawan-kawan

Sabtu, 20 Februari 2010

Fouziah bukan makan angin (Kosmo)


Fouziah Gous


PELAKON muda, Fouziah Gous, 27, semakin kerap beraksi di layar kaca dan layar perak. Si manis berambut panjang mengurai ini terus-terusan membuat penampilan untuk pelbagai watak.

Terbaru, membawakan watak sampingan dalam drama bersiri Na O Mei untuk slot Akasia di TV3, Fouziah, atau nama penuhnya, Nor Fauziah Mohd Ghous, pada masa yang sama memegang watak utama untuk filem 2 Hati 1 Jiwa, di samping ‘kembar siamnya’ Yasmin Hani, yang kini sedang ditayangkan di pawagam.

Malah anak jati Kuala Lumpur ini turut menjadi gadis ‘iringan’ pengacara Kieran untuk program Roda Impian di saluran TV3.

“Saya bekerja. Bukan makan angin. Lagipun saya masih baru dalam bidang seni, jadi peluang (berlakon) yang datang itu saya anggap sebagai ruang untuk saya belajar dan memperbaiki diri.

“Saya juga jenis yang tidak boleh duduk diam dan berehat lama-lama seperti sesetengah artis yang mengambil cuti selepas satu-satu filem atau drama.

“Saya tidak mampu untuk berbuat begitu. Saya perlu sentiasa berasa sibuk,” ujarnya yang mengakui berasa gelisah jika tidak berbuat apa-apa.

GOSIP

Sehingga sekarang, satu-satunya gosip yang beredaran tentang saya sejak mula menceburi bidang hiburan ialah skandal dengan Datuk Seri Farid Redzuan. Kelakar pula rasanya kerana ia sangat tidak berasas tetapi diulang pakai. Hendak kata saya kenal Datuk Farid, rasanya dalam bidang hiburan, tiada siapa yang tidak kenal dia.

BANYAK CAKAP

Saya bukan buat-buat kerana saya bercakap dengan sepenuh jiwa. Saya akan banyak bercakap apabila menjawab soalan. Bagi saya biarlah saya menjawab soalan panjang lebar daripada membiarkan wartawan tidak faham dan menimbulkan isu tak enak daripada jawapan saya itu.

IQRAM DINZLY

Kami sudah lebih empat tahun mengenali antara satu sama lain iaitu sebelum saya menjadi artis lagi. Drama pertama yang saya berlakon pun adalah di samping dia. Jadi kami sebenarnya seperti best friend forever (BFF). Segalanya tentang saya dia tahu. Dialah tempat saya mengadu masalah dan menangis.

Tetapi saya tidak mahu takbur mengatakan kami tidak mungkin bercinta. Cuma kami pernah cuba bergerak ke arah itu tetapi ia tidak menjadi. Nampaknya kami lebih sesuai berkawan saja.

LELAKI PILIHAN

Saya seorang yang berfikiran matang. Jadi kalau boleh saya mahu pasangan saya seorang yang lebih matang daripada saya. Saya sudah cuba bercinta dengan lelaki sebaya atau tidak banyak beza umur dengan saya tetapi kami tidak sesuai.

Saya memerlukan seorang lelaki yang saya boleh hormat dan mampu membimbing saya. Tetapi biarlah dia bujang atau bebas daripada sebarang ikatan dengan wanita lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Harian: Hip

Harian Metro: Rap